Ustalenie lub likwidacja stref ochrony ostoi, miejsc rozrodu i regularnego przebywania zwierząt objętych ochroną gatunkową
KARTA USŁUGI USTALENIE LUB LIKWIDACJA STREF OCHRONY OSTOI, MIEJSC ROZRODU I REGULARNEGO PRZEBYWANIA ZWIERZĄT OBJĘTYCH OCHRONĄ GATUNKOWĄ
|
|
Co chcę załatwić? |
Utworzyć lub zlikwidować strefę ochrony ostoi, miejsc rozrodu i regularnego przebywania zwierząt objętych ochroną gatunkową wymagających ich ustalenia. |
Kogo dotyczy? |
Firmy, jednostki publiczne, związki społeczne, osoby fizyczne. |
Co przygotować? |
Przygotuj:
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Wypełnij „wniosek o ustalenie stref ochrony ostoi, miejsc rozrodu i regularnego przebywania zwierząt objętych ochroną gatunkową”. Wniosek napisz własnoręcznie lub przy pomocy komputera. |
Jak wypełnić dokumenty? |
Pisząc wniosek podaj:
Do wniosku o ustalenie stref dołącz dwa egzemplarze mapy gospodarczej, z uwzględnieniem gatunków i wieku drzewostanów oraz powierzchni oddziałów i pododdziałów objętych strefą. Dodatkowo, na jednej z załączonych map należy zaznaczyć miejsce lokalizacji gniazda oraz propozycję przebiegu granic stref ochrony całorocznej i okresowej (drugi egzemplarz powinien pozostać pusty - bez zaznaczenia propozycji lokalizacji stref). We wniosku o likwidację stref informacje o zasiedleniu gniazda powinny obejmować okres ostatnich kilku lat. |
Ile muszę zapłacić? |
Za wydanie decyzji zapłacisz 10 zł. Za ewentualne pełnomocnictwo zapłacisz 17 zł. Opłaty należy dokonać przed złożeniem wymaganych dokumentów na rachunek bankowy: Urząd Miasta Opola Rynek – Ratusz 45-015 Opole Bank Millennium SA nr: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249 tytułem: opłata za wydanie decyzji RDOŚ w Opolu lub opłata za pełnomocnictwo
Z opłaty skarbowej zwolnione są m.in.: jednostki budżetowe czy jednostki samorządu terytorialnego. |
Kiedy złożyć dokumenty? |
Dokumenty złóż w dogodnym dla Ciebie terminie. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu lub drogą pocztową na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu ul. Firmowa 1 45-594 Opole Sekretariat: pok. 4.30, III piętro e-mail: sekretariat.opole@rdos.gov.pl Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30. |
Co zrobi urząd? |
Rozpatrzymy Twój wniosek i:
Decyzję prześlemy na adres podany we wniosku. |
Jaki jest czas realizacji? |
Decyzję wydamy do 1 miesiąca od daty złożenia wniosku (do 2 miesięcy w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych, o czym zostaniesz poinformowany). |
Jak się odwołać? |
Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia. |
Informacje dodatkowe |
Więcej informacji uzyskasz pod nr telefonu: 77 45-26-244, fax: 77 45-26-231. |
Podstawa prawna |
art. 60 ust. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody |