KARTA USŁUGI
POZWOLENIE NA WYTWARZANIE ODPADÓW NA TERENACH ZAMKNIĘTYCH
|
Co chcę załatwić?
|
Uzyskać pozwolenie na wytwarzanie odpadów na terenach zamkniętych.
|
Kogo dotyczy?
|
Dotyczy podmiotów, które w związku z eksploatacją instalacji na terenach zamkniętych wytwarzają:
- odpady niebezpieczne w ilości większej niż 1 Mg/rok,
- odpady inne niż niebezpieczne w ilości powyżej 5 tysięcy Mg/rok.
|
Co przygotować?
|
Przygotuj:
- dokument potwierdzający uprawnienie do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący nie jest osobą fizyczną,
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
- ocenę stanu technicznego instalacji,
- bilans masowy i rodzaje wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, wraz ze schematem technologicznym instalacji,
- dowód wpłaty opłaty skarbowej (jeżeli dotyczy),
- pełnomocnictwo do wystąpienia w Twoim imieniu (jeżeli dotyczy).
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić?
|
Wypełnij „wniosek o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów na terenach zamkniętych”. Wniosek napisz własnoręcznie lub skorzystaj ze wzoru, który znajdziesz w załącznikach (załącznik nr 1), w siedzibie naszego urzędu oraz w internecie na stronie: www.opole.rdos.gov.pl w zakładce „wzory pism i podań – inne dokumenty” lub pod bezpośrednim adresem: http://opole.rdos.gov.pl/index.php
|
Jak wypełnić dokumenty?
|
Pisząc wniosek podaj:
- dane wnioskodawcy (nazwa i adres),
- cel złożenia wniosku,
- rodzaj i ilość załączników,
- podpis osoby upoważnionej.
Wzór wypełnionego wniosku znajdziesz w załącznikach (załącznik nr 2), w siedzibie naszego Urzędu oraz w internecie na stronie: www.opole.rdos.gov.pl w zakładce „wzory pism i podań – inne dokumenty” lub pod bezpośrednim adresem: http://opole.rdos.gov.pl/index.php
Do wniosku dołącz :
- dokumentację zwierającą informacje z art. 184 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz art. 18 ustawy o odpadach,
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną,
- dowód wpłaty opłaty skarbowej (jeżeli dotyczy),
- pełnomocnictwo do wystąpienia w Twoim imieniu (jeżeli dotyczy).
Pisząc dokumentację podaj:
- dane wnioskodawcy (nazwa, adres zamieszkania lub siedziby, nr NIP),
- adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji,
- informację o tytule prawnym do instalacji,
- informacje o rodzaju instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsc emisji,
- ocenę stanu technicznego instalacji,
- informację o rodzaju prowadzonej działalności,
- opis zakładanych wariantów funkcjonowania instalacji,
- blokowy (ogólny) schemat technologiczny wraz z bilansem masowym i rodzajami wykorzystywanych materiałów, surowców i paliw, istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska,
- informację o energii wykorzystywanej lub wytwarzanej przez instalację,
- wielkość i źródła powstawania albo miejsca emisji – aktualnych i proponowanych – w trakcie normalnej eksploatacji instalacji oraz w warunkach odbiegających od normalnych, w szczególności takich jak: rozruch i wyłączenia,
- proponowane procedury monitorowania procesów technologicznych istotnych z punktu widzenia wymagań ochrony środowiska, w szczególności pomiaru lub ewidencjonowania wielkości emisji,
- deklarowany termin i sposób zakończenia eksploatacji instalacji lub jej oznaczonej części, niestwarzający zagrożenia dla środowiska, jeżeli zakończenie eksploatacji jest przewidywane w okresie, na który ma być wydane pozwolenie,
- deklarowany łączny czas dalszej eksploatacji instalacji, jeżeli ma on wpływ na określenie wymagań ochrony środowiska, oraz deklarowany sposób dokumentowania czasu tej eksploatacji,
- deklarowany termin oddania instalacji do eksploatacji, w przypadku określonym w art. 191a, tj. w przypadku gdy pozwolenie wydawane jest na wniosek podmiotu podejmującego realizację nowej inwestycji,
- czas, na jaki wydane ma być pozwolenie,
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący nie jest osobą fizyczną,
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym.
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do wytwarzania, z uwzględnieniem ich podstawowego składu chemicznego i właściwości,
- określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów przewidzianych do wytwarzania w ciągu roku,
- wskazanie sposobów zapobiegania powstawaniu odpadów lub ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko,
- opis dalszego sposobu gospodarowania odpadami, z uwzględnieniem zbierania, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów,
- wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzaju magazynowanych odpadów.
|
Ile muszę zapłacić?
|
Za wydanie pozwolenia zapłacisz zgodnie z częścią III pkt 40 załącznika do ustawy z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z pózn. zm.):
- 2011,00 zł – jeżeli pozwolenie wydawane jest w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
- 506,00 zł – jeżeli pozwolenie wydawane jest w związku z działalnością gospodarczą prowadzoną przez mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców, a także przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie,
- 506,00 zł – pozostali.
- Za ewentualne pełnomocnictwo zapłacisz 17 zł.
Opłaty należy dokonać na rachunek bankowy:
Urząd Miasta Opola
Rynek – Ratusz
45-015 Opole
Bank Millennium SA
nr: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249
tytułem: opłata za wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów.
Z opłaty skarbowej zwolnione są m.in.: jednostki budżetowe czy jednostki samorządu terytorialnego
|
Kiedy złożyć dokumenty?
|
Dokumenty złóż w dogodnym dla Ciebie terminie.
|
Gdzie załatwię sprawę?
|
Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu lub drogą pocztową na adres:
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu
ul. Firmowa 1
45-594 Opole
Sekretariat: pok. 4.30, III piętro
e-mail: sekretariat.opole@rdos.gov.pl
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30.
|
Co zrobi urząd?
|
Rozpatrzymy Twój wniosek i:
- W przypadku braków wezwiemy do uzupełnienia dokumentacji,
- wydamy pozwolenie,
- odmówimy wydania pozwolenia.
Decyzję wyślemy na podany we wniosku adres.
|
Jaki jest czas realizacji?
|
Odpowiedź otrzymasz w ciągu 1 miesiąca od daty złożenia wniosku (do 2 miesięcy w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych, o czym zostaniesz poinformowany).
|
Jak się odwołać?
|
Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia.
|
Informacje dodatkowe
|
Wydanie pozwolenia dotyczy instalacji zlokalizowanych na terenach o których mowa w art. 3 pkt. 40 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tereny zamknięte) - dla których zgodnie z art. 378 ust. 2 tejże ustawy organem właściwym jest regionalny dyrektor ochrony środowiska.
Więcej informacji uzyskasz pod nr telefonu: 77 45-26-237, fax: 77 45-26-231.
|
Podstawa prawna
|
art. 180 pkt 3, art. 181 ust. 1 pkt 4 i 183 ust. 1, art. 184, art. 378 ust. 2 ustawy dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach
|
Do pobrania (załączniki)
|
Wzór wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów na terenach zamkniętych
Wzór wypełnienia wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów na terenach zamkniętych
|