Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko
KARTA USŁUGI DECYZJA O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH DLA PLANOWANEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA MOGĄCEGO POTENCJALNIE ZNACZĄCO ODDZIAŁYWAĆ NA ŚRODOWISKO REALIZOWANEGO W CZĘŚCI LUB W CAŁOŚCI NA TERENIE ZAMKNIĘTYM |
|
Co chcę załatwić? |
Uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko realizowanego w części lub w całości na terenie zamkniętym. |
Kogo dotyczy? |
Dotyczy jednostek publicznych, firm, osób fizycznych. |
Co przygotować? |
Przygotuj:
|
Jakie dokumenty muszę wypełnić? |
Wypełnij „wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach…”. Wniosek napisz własnoręcznie lub skorzystaj ze wzoru, który znajdziesz w załącznikach (załącznik nr 1). |
Jak wypełnić dokumenty? |
Pisząc wniosek podaj:
Wzór wypełnionego wniosku znajdziesz w załącznikach (załącznik nr 2).
Do wniosku dołącz kartę informacyjną przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, w 3 egzemplarzach + wersja elektroniczna, poświadczoną przez Starostę lub Prezydenta Miasta (w przypadku miasta na prawach powiatu) kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, jeżeli plan ten został uchwalony, lub informacja o jego braku, wypis z rejestru gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, dowód wpłaty opłaty skarbowej (jeżeli dotyczy), pełnomocnictwo do wystąpienia w imieniu strony wraz z dowodem dokonania zapłaty (jeżeli dotyczy), informację o pozyskiwaniu funduszy UE na realizację przedsięwzięcia. |
Ile muszę zapłacić? |
Za wydanie decyzji zapłacisz 205,00 zł. Za ewentualne pełnomocnictwo zapłacisz 17,00 zł. Opłaty należy dokonać przed złożeniem wymaganych dokumentów na rachunek bankowy: Urząd Miasta Opola Rynek – Ratusz 45-015 Opole Bank Millennium SA nr: 03 1160 2202 0000 0002 1515 3249 tytułem: opłata za wydanie decyzji RDOŚ w Opolu lub opłata za pełnomocnictwo
Z opłaty skarbowej zwolnione są m.in.: jednostki budżetowe czy jednostki samorządu terytorialnego. Zapłacisz dodatkowo za aktualny wypis z rejestru gruntów, więcej na ten temat znajdziesz w informacjach dodatkowych. |
Kiedy złożyć dokumenty? |
Dokumenty złóż w dogodnym dla Ciebie terminie. |
Gdzie załatwię sprawę? |
Dokumenty możesz złożyć osobiście w sekretariacie naszego Urzędu lub drogą pocztową na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Opolu ul. Firmowa 1 45-594 Opole Sekretariat: pok. 4.30, III piętro e-mail: sekretariat.opole@rdos.gov.pl Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach: 7.30 – 15.30. |
Co zrobi urząd? |
Rozpatrzymy Twój wniosek i:
Decyzję prześlemy na adres podany we wniosku. |
Jaki jest czas realizacji? |
Wydanie decyzji (po przeprowadzeniu pełnej procedury) następuje zwykle w terminie od 3 do 6 miesięcy. W przypadku spraw szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu, o czym zostaniesz poinformowany. |
Jak się odwołać? |
Od decyzji możesz odwołać się do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej doręczenia. W przypadku powyżej 20 stron postępowania, strony są zawiadamiane o decyzji przez zawiadomienie, wywieszane w pobliżu miejsca realizacji przedsięwzięcia. W takim przypadku zawiadomienie uważa się za dokonane po upływu 14 dni od dnia wywieszenia zawiadomienia. |
Informacje dodatkowe |
W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji: W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji:
Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których stwierdzono obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, kopię mapy, o której mowa w pkt 2, kopię załącznika graficznego, o którym mowa w pkt 3, oraz wypis z rejestru, o którym mowa w pkt 5, przedkłada się wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których nie stwierdzono obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, kopię mapy, o której mowa w pkt 2, oraz wypis z rejestru, o którym mowa w pkt 5, przedkłada się w terminie 14 dni od dnia, w którym postanowienie stało się ostateczne. Jeżeli liczba stron w postępowaniu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 20, dla przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w pkt 9-12 oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, nie wymaga się wypisu z rejestru gruntów. Dla drogi publicznej, dla linii kolejowej, dla przedsięwzięć Euro 2012, przedsięwzięć wymagających koncesji na poszukiwanie i rozpoznawanie złóż kopalin, dla inwestycji w zakresie terminalu, dla inwestycji związanych z regionalnymi sieciami szerokopasmowymi, dla budowli przeciwpowodziowych realizowanych na podstawie ustawy z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych, dla inwestycji towarzyszącej, o której mowa w ustawie z dnia 29 czerwca 2011 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie obiektów energetyki jądrowej oraz inwestycji towarzyszących, oraz dla strategicznej inwestycji w zakresie sieci przesyłowej lub inwestycji towarzyszącej realizowanej na podstawie ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w zakresie sieci przesyłowych, nie wymaga się wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.Informacji na temat wysokości opłat i sposobu uzyskania aktualnego wypisu z rejestru gruntów uzyskasz we właściwym miejscowo starostwie powiatowym (w miastach na prawach powiatu w urzędzie miasta).
Więcej informacji uzyskasz pod nr telefonu: 77 45-26-230, fax: 77 45-26-231. |
Podstawa prawna |
art. 71 ust. 2 pkt 2), art. 75 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko |